איך נרשמים לגפ”ן – הרשמה, הגשה ושיווק • והאם כדאי לקחת ליווי ומתי
- עודכן לאחרונה ב-27 ביולי 2024
- מחבר המאמר: לירן חסון
- פנייה למחבר
- עודכן לאחרונה ב-27 ביולי 2024
- מחבר המאמר: לירן חסון
ראשית, התשובה היא לא. אין צורך בליווי לגפ”ן.
ברמה העקרונית, כל אחד יכול להגיש את עצמו למאגר התוכניות ולמכרז גפ”ן עם קצת ראש על הכתפיים, רצון וזמן.
מה קורה כשאין זמן או רצון? פה נכנס נושא שירותי הליווי ובמאמר זה אסביר על תהליך ההרשמה למאגר התוכניות והמענים, העלאת תוכניות ואישורן. נדבר על ההגשה למכרז גפ”ן וכן על הדבר העיקרי שחובה לעשות והרבה עצמאים מתקשים בו: שיווק.
האם ומתי כדאי לחפש ליווי לגפ"ן - תוכן ענינים
אז אתם ספקים בתחום החינוך בישראל ואתם רוצים להתחיל לעבוד עם בתי ספר ומוסדות. מעולה! איך עושים את זה?
שלב ראשון: הצטרפות למאגר התוכניות והמענים
- האם כדאי לעשות לבד או עם ליווי: אפשר ואף חובה לטעמי, לעשות את זה לבד
הכירו את מאגר התוכניות והמענים של משרד החינוך. זו דלת הכניסה שלכם לעבודה מול בתי ספר וגם רשויות מקומיות. למעשה, על פי החוק היבש (שמשרד החינוך קבע), אסור לבית ספר לעבוד איתכם אם אתם לא שם, אז זה השלב הראשון בדרך.
בתהליך ההרשמה, תתבקשו לפתוח ספק במערכת או כפי שמשרד החינוך קורא לזה באתר: בקשת הרשאה להוספת תוכנית חדשה
על תהליך ההרשמה (בקשת ההרשאה) וכן על השלב הבא של הוספת תוכנית, צילמתי לכם סרטון הדרכה שלוקח אתכם יד ביד את התהליך.
לפני שמתקדמים: הכרת המסלולים במאגר
לפני שאנחנו מעלים תוכנית למאגר התוכניות, חשוב להבין כי בעבודה עם משרד החינוך יש שני מסלולים עיקריים: המסלול הכחול והמסלול הירוק. על ההבדלים ביניהם הסברתי בצורה מפורטת במאמר אחר באתר (סוגי המסלולים במאגר התוכניות והמענים ומערכת גפ”ן), אבל אחזור על הדברים בקצרה.
המסלול הכחול
המסלול הכחול הוא מסלול עבור ספקים שלא הגישו את התוכנית שלהם למכרז גפ”ן, או שכן הגישו אבל לא זכו בו וניתן להצטרף אליו לאורך כל השנה (בהצגת הזמנה או הצהרה מבית ספר שמעונין לעבוד איתכם).
המסלול הכחול הוא מסלול מהיר, שאין לו דרישות גבוהות מדי ולמעשה גם אדם שאין לו תואר או אפילו תעודה, יכול להכנס אליו. אבל התקציב עבור המסלול הזה מגיע ישירות מבית הספר. לא ממשרד החינוך והתקציב הזה הוא זעום מאוד יחסית לתקציב שמקבל בית ספר ממשרד החינוך עבור תוכניות במסלול הירוק, לכן בית הספר יעדיף לסגור בעיקר עם תוכניות במסלול הירוק, כי הכסף לא יוצא מהכיס שלו וזה החיסרון הגדול של המסלול הכחול.
המסלול הירוק (תוכניות גפ”ן)
המסלול הירוק הוא מסלול עבור הספקים שהגישו את התוכנית שלהם למכרז גפ”ן (או בשמו המלא: מכרז הקמת מאגר ספקי תכניות ומענים עבור מערכת החינוך) וזכו בו וניתן להגיש את התוכנית למסלול הירוק רק בזמן מכרז פעיל. על תאריכי המכרז, ניתן להתעדכן בעמוד המכרז באתר החשב הכללי. אבל לפני שנמשיך בהסבר על המסלול הירוק, נעצור לרגע ונסביר לטובת הספקים החדשים, מה היא מערכת גפ”ן בכלל.
מהי מערכת גפ"ן
גפ"ן – גמישות פדגוגית ניהולית
גפ"ן היא מערכת דיגיטלית לניהול משאבים גמישים, בהלימה לתכנון הפדגוגי. המערכת תשקף למנהלים בבהירות את התקציבים הגמישים העומדים לרשות בית הספר ותאפשר צריכה ידידותית של מענים חינוכיים.
המערכת נועדה לשמש זירה דיגיטלית אחת לכלל הפעולות הקשורות לניהול התקציבים הגמישים, משלב התכנון ובניית תוכנית העבודה, דרך בחירת המענים וצריכתם בפועל ועד לדיווח החשבוניות והביצוע.
ועכשיו במילים פשוטות…
זה היה ציטוט של ההסבר על גפ”ן מתוך מצגת הדרכה רשמית של משרד החינוך לבתי ספר על רפורמת גפ”ן. אל דאגה אם לא הבנתם מה כתוב, אתם בחברה טובה. זו למעשה אחת הסיבות להקמת האתר הזה וכתיבת המאמר הזה – כדי לפשט את השפה המקצועית עבור ספקים. אז הנה בלשון העם:
משרד החינוך נותן בכל שנה תקציב לבתי ספר, משהו בין 300 אלף למיליון וחצי פר בית ספר, בהתאם לפרמטרים שונים והתקציב הזה מאפשר לבית ספר להזמין תוכניות חינוכיות עבור התלמידים, הצוות החינוכי ואפילו ההורים. א-ב-ל, כדי שבית הספר יוכל לנצל את התקציב הזה, שנקרא לו מעכשיו תקציב גפ”ן,
הוא צריך לעבוד רק עם ספקים שעברו את מכרז גפ”ן וכאמור תוכניות שיעברו את המכרז הזה, ייכנסו למסלול הירוק.
המשך ההסבר על המסלול הירוק
אז המסלול הירוק הוא מסלול הרבה יותר סבוך, ארוך ומתסכל שכולל תהליך בירוקרטי ארוך וחשיבה מרובה. במסגרת הגשת התוכנית שלכם למכרז, תצטרכו לעמוד בתנאי סף גבוהים, לעשות הרבה שיעורי בית ולאסוף המון מידע ומסמכים כמו המלצות, תעודות וגם להחתים עורך דין על כל מיני מסמכים וגם אז לא בטוח שתתקבלו כי התוכנית שלכם עוברת בדיקה קפדנית של משרד החינוך אך אם תזכו במכרז, תוכלו להנות מתקציבים גדולים יותר ובעיקר מפחות התנגדויות של מנהלים בתהליך המכירה.
המסלול הסגול
ישנו מסלול נוסף שהוא פחות רלוונטי לרובנו אבל כדאי להכיר אותו. מדובר במסלול שנוגע לתוכניות של ספקים שמשרד החינוך עצמו רוצה לרכוש. עבור תוכניות אלה יתקיים משא ומתן נפרד בין משרד החינוך לספק ובמידה וייסגר חוזה, התוכנית תכנס למסלול שנקרא המסלול הסגול שבו נמצאות רק תוכניות מטעם משרד החינוך.
שלב שני: הוספת תוכנית למאגר התוכניות והמענים
- האם כדאי לעשות לבד או עם ליווי: בהחלט אפשר לעשות את זה לבד אלא אם אתם ממש ממש טכנופובים
לאחר שאישרו אותנו כספקים ונתנו לנו הרשאה להוסיף תוכנית חדשה למאגר התוכניות והמענים, ניכנס למערכת ונעלה תוכנית חדשה. למדריך מפורט בנושא העלאת תוכנית צפו בסרטון המצורף לתחילת המאמר בנושא הרשמה למאגר התוכניות והעלאת תוכנית חדשה.
לאחר שנסיים להעלות את התוכנית ונשלח אותה לאישור מנהלי, נחכה למייל המבשר לנו שהתוכנית אושרה ונוכל להתחיל לשווק אותה לבתי ספר ומוסדות.
אם העלנו את התוכנית בזמן שאין מכרז פעיל, נקבל מייל שאומר שאין כרגע מכרז וניתן להעלות תוכנית רק בצירוף הזמנה או הצהרה מבית ספר שמעונין לעבוד איתנו ורק לאחר מכן התוכנית תאושר למסלול הכחול. במידה והעלנו אותה בזמן מכרז פעיל, נחכה למייל עם תוצאות המכרז. במידה והתוכנית תזכה במכרז, היא תכנס למסלול הירוק, במידה ולא, היא תכנס למסלול הכחול. כך או כך, לא משנה לאיזה מסלול התוכנית תאושר, כבר לאחר שליחת התוכנית לאישור, היא מקבלת מספר משלה ואפשר להתחיל לשווק אותה.
שלב שלישי: הגשת התוכנית למכרז גפ"ן
- האם כדאי לעשות לבד או עם ליווי: אם בירוקרטיה לא מרתיעה ויש לכם זמן ורצון, ממליץ להתמודד עם זה לבד. במידה ולא תצליחו, תמיד אפשר לפנות לליווי
בזמן שיש מכרז פעיל אנו יכולים להגיש תוכניות שכבר העלנו (ונמצאות במאגר במסלול הכחול) ולהגיש אותן למכרז כדי שיכנסו למסלול הירוק, זאת אומרת יהפכו להיות תוכניות של גפ”ן. כמו כן, נוכל להעלות תוכניות חדשות ולהגיש אותן ישירות למכרז, זאת אומרת בלי לחכות שיאושרו במסלול הכחול.
המכרז עצמו בנוי מ2 איזורים עיקריים. איזור ההצהרות אליו אנחנו בעצם מעלים את מסמכי המכרז החתומים וכן איזור הגשת התוכניות בו אנו צריכים לשייך את התוכניות שלנו לתתי סלים מתאימים ולהוסיף פרטים ומסמכים רלוונטים כמו המלצות, תעודות, סילבוס וכדומה. צפו בסרטון ההדרכה המלא בנושא הגשה למכרז גפ”ן שעובר איתכם על כל הסעיפים במכרז אחד-אחד (ומדובר בכ60 סעיפים).
לאחר שעשינו את כל זה, נחכה 24 שעות, התוכנית תאושר במערכת ואז נוכל לראות אותה באיזור ההצעות למכרז. רק אז תוכלו להוסיף לה מחירון, איזורי פעילות וכו’. רק לאחר מכן יהיה ניתן להגיד שהגשתם את התוכנית למכרז.
שאלות נפוצות בנושא גפ"ן
מה ההבדל בין מאגר התוכניות והמענים למערכת גפ"ן
מאגר התוכניות והמענים של משרד החינוך מכיל למעשה את כל התוכניות החינוכיות, כולל אלה שלא זכו במכרז גפ”ן ונמצאות במסלול הכחול וגם את התוכניות שכן זכו במכרז ונמצאות במסלול הירוק. התוכניות שנמצאות במסלול הירוק נקראות תוכניות גפ”ן שכן הן נמצאות כעת גם בקטלוג תוכניות גפ”ן ממנו מנהלים יכולים להזמין תוכניות במסגרת תקציב גפ”ן. זאת אומרת שהמנהלים לא חשופים לתוכניות שבמסלול הכחול דרך המערכת הזו אלא רק דרך מאגר התוכניות והמענים. זה אגב אחד הדברים שמקשים על ספקים במסלול הכחול לסגור עם מנהלים. אם נפשט את הדברים: תוכנית במסלול הירוק היא תוכנית גפ”ן ותוכנית במסלול הכחול היא לא תוכנית גפ”ן.
האם תוכנית יכולה להיות גם במסלול הכחול וגם במסלול הירוק?
לא. סדר הדברים הוא כזה:
כשאתם מעלים תוכנית כשאין מכרז פעיל, היא עולה למסלול הכחול. כאשר יש מכרז פעיל, אתם יכולים להגיש את התוכנית הזו למכרז (כאמור כרגע היא נמצאת במסלול הכחול), ואם תזכו במכרז, היא תעבור למסלול הירוק (דהיינו תהפוך לתוכנית גפ”ן). במידה ולא, היא תישאר במסלול הכחול כתוכנית רגילה.
מה קורה אם עדיין לא העלתם תוכנית ויש עכשיו מכרז פעיל
אם אתם מעלים לראשונה תוכנית בזמן מכרז פעיל, היא תישאר ברישום עד קבלת תוצאות המכרז ובסופו תדעו אם זכיתם והתוכנית תכנס למסלול הירוק ולקטלוג תוכניות גפ”ן או שלא זכיתם והיא תכנס למסלול הכחול ותישאר רק במאגר התוכניות והמענים הכללי. שווה לציין שאם אתם מעלים תוכנית לראשונה, בזמן מכרז פעיל, לא תצטרכו להציג הזמנה או הצהרה מבית ספר שמעונין לעבוד איתכם.
מה זה סטטוס "הוחזר לארגון"?
לאחר שאנו מעלים תוכנית למאגר בזמן שאין מכרז פעיל, היא נשלחת לאישור מנהלי ולאחר שמשרד החינוך בודק שאין משהו בעייתי בתוכנית, אנחנו נקבל מייל חוזר בו כתוב שסטטוס התוכנית הוא: “הוחזר לארגון” כי אין כרגע מכרז פעיל וכדי שיאשרו לנו את התוכנית, אנחנו צריכים לצרף הזמנה או הצהרה עקרונית מבית ספר שמעונין לעבוד איתנו. במסמך הזה צריך להיות כתוב משהו בסגנון:
“אנחנו מעונינים לעבוד עם התוכנית X שמספרה Y בבית הספר שלנו. על החתום שם המנהל/ת, מספר מוסד, חתימה וחותמת בית הספר.”
רק לאחר שנשלח להם את המסמך הזה במייל חוזר, יאשרו לנו את התוכנית והיא תכנס למסלול הכחול.
האם גם במסלול הירוק צריך לשווק?
בהחלט! גם במסלול הכחול וגם במסלול הירוק צריך לשווק!
כל מנהל מקבל בכל יום עשרות פניות מספקים שמעונינים להכניס את התוכנית שלהם לבית הספר שלו. מדובר בספקים עם תוכניות במסלול הירוק וגם במסלול הכחול לכן ההיצע הוא מטורף וכך גם התחרות. לכן שיווק עושים בשני המסלולים ולאורך כל השנה! (אפרט על זה מיד בפסקה בנושא שיווק תוכניות)
שלב רביעי: שיווק התוכנית לבתי ספר, מוסדות ורשויות
- האם כדאי לעשות לבד או עם ליווי: כעצמאים חובה להבין את תהליך השיווק. לכן ממליץ בחום ללמוד לשווק לבד ככל הניתן אך בהחלט רצוי גם להעזר בייעוץ לשם הכוונה פרטנית לכם
שיווק. המילה שאף ספק לא אוהב אבל היא חלק אינטגרלי מחייו של כל עצמאי.
אתחיל ואומר שלא משנה באיזה מסלול התוכנית שלכם, בכל מקרה צריך לשווק אותה ולא רק בתקופות ספציפיות אלא ממש לאורך כל השנה. הסיבה לכך היא שיש תחרות גדולה מאוד. רק כדי לסבר לכם את האוזן, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, יש במאגר התוכניות והמענים למעלה מ30,000 תוכניות של למעלה מ6200 ספקים (והמספרים האלה רק צפויים לעלות.) שמשווקות בצורה יומיומית לקצת יותר מ5600 בתי הספר שיש בישראל.
לכן, אם לא תשווקו, אף אחד לא ישמע עליכם או יחפש אתכם וחובה לשווק כדי לא להבלע בים הספקים. הנה דוגמאות לכמה דרכים לשיווק התוכנית שלכם:
שיווק ישיר
פניה לבתי ספר, שליחת חומר שיווקי, קביעת פגישה עם בתי הספר המעונינים וסגירה. זו הדרך הכי ארוכה אבל כולם יכולים לעשות אותה כי כל המידע על בתי הספר קיים ברשת.
שיווק דרך הרשות המקומית
דרך פנייה לאגף החינוך ברשות המקומית, תוכלו להגיע לכמות גדולה של מנהלים בבת אחת, בהנחה והצלחתם לעניין את מחזיק תיק החינוך ומקבלי ההחלטות ברשות.
שיווק הכוורת
השתמשו בקשרים אישיים כדי להגיע ישירות למנהלים במקום לעבור דרך המזכירה. חברים, קולגות, משפחה, שכנים. חלקם בוודאי מכירים מנהלים ותוכלו לבקש מהם לחבר ביניכם.
שיווק בסושיאל
השתתפו ותנו ערך בקבוצות פייסבוק ווואטסאפ של אנשי חינוך ומנהלים כדי לרכוש את אמונם במטרה לקדם את התוכנית שלכם.
שיווק משפיענים
משפיעני רשת בתחומכם עם קהל רלוונטי יכולים לעזור לכם לחשוף את התוכנית שלכם לקהל חדש בנכסים הדיגיטלים שלהם.
שיווק ממומן
קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל הוא כלי יעיל כשיש לכם מיילים או טלפונים של מנהלים ומקבלי החלטות אותם תוכלו לטרגט בקמפיינים.
שלב חמישי: פגישה עם הלקוח ומעמד המכירה
אם עשיתם את העבודה כמו שצריך, סביר להניח שמנהלים קבעו איתכם פגישות כדי לשמוע יותר על מה שאתם מציעים. בנושא זה כתבתי מאמר מפורט שמסביר על התהליך שאתם צריכים לעבור לקראת הפגישה ומה תפקידכם בזמן הפגישה. (רמז: עברתם את שלב השיווק. עכשיו אתם במעמד מכירה. הסוד הוא לשתוק 🙂 ) כדי לקרוא יותר על הנושא, הכנסו למאמר: 5 השלבים שחובה ליישם לקראת פגישה עם לקוח פוטנציאלי
שלב שישי: שימור לקוחות והגדלת המודעות למותג
- האם כדאי לעשות לבד או עם ליווי: בניית אסטרטגיה להגדלת המודעות למותג שלכם היא עניין פרטני מאוד לכל עסק, ואם אין לכם ידע, פה כבר הייתי ממליץ על עבודה עם איש מקצוע
הצלחנו! סגרנו עם כמה בתי ספר ונכנסנו לשגרת עבודה. אבל מה לגבי שנה הבאה? שוב להתחיל את הסבב המתיש של שיחות השיווק ופגישות המכירה?
ממש לא. זה הזמן לבניית תוכנית אסטרטגית שתשמור עליכם רלוונטים ותגרום ללקוח לזכור אתכם גם בשנה הבאה. הדרך לעשות זאת היא על ידי הגדלת המודעות למותג שלכם וכמובן על ידי שימור לקוחות, אבל לא שימור לקוחות כפי שאנחנו מכירים מחברות הסלולר והכבלים שניה לפני שאנחנו מתנתקים מהן, אלא הרעיון הוא להיות בקשר מתמיד עם הלקוחות, להציע שיפורים ולקבל משוב, להראות שהם חשובים לנו, שאנחנו כאן עבורם ושיש להם על מי לסמוך.
איך עושים את זה?
ראשית, אנחנו שומרים על קשר רציף עם הלקוח לאורך כל השנה ואנחנו תמיד נשתדל לייצר יחסים קרובים, חבריים ואפילו אישיים עם הלקוח. דבר שני וחשוב הוא לייצר באופן קבוע תוכן בעל ערך ללקוח כמו מאמרים, תכנים גרפים, סרטונים וכן הלאה, ואת התוכן הזה אנחנו נשתף בערוצים השונים שלנו עם הלקוח וכמובן גם עם לקוחות פוטנציאלים אחרים דרך ניוזלטר, קהילות וואטסאפ, פלטפורמות סושיאל ואפילו אפילו באופן פיזי, לדוגמה, מתנה נחמדה בחגים.
זוכרים שפעם השיווק היה מתבצע רק בצורת פה לאוזן? אז היום השיווק מתבצע בהמון דרכים אחרות, לעיתים דרכים שנתפסות פחות אמינות בעיני הלקוחות ולכן “הפה לאוזן” מקבל משמעות חשובה במיוחד בהמלצות בין לקוחות. לכן כל כך חשוב לייצר את היחס האישי הזה ולתת ללקוח ערך. אני יכול להמשיך לברבר עוד שעות על היתרונות שבשמירה על קשר עם הלקוחות והקפדה על הגדלת המודעות למותג שלכם, אבל רק אסכם שזה אולי הדבר הכי חשוב, בכל עסק!
שורה תחתונה, האם כדאי לקחת ליווי לתהליך ואם כן, מתי?
אם תשאלו אותי, אני הייתי מנסה לעשות את רוב מה שאני יכול לעשות – בעצמי. תכלס, זו הסיבה שהקמתי את כל המיזם הזה שנקרא ספקי גפ”ן מתייעצים – כדי לפשט את התהליך וכדי שספקים יוכלו ללמוד איך להגיש בעצמם את התוכנית שלהם למאגר התוכניות והמענים ולהתחיל לעבוד עם בתי ספר.
אבל, כיוון שיש לא מעט ספקים שאין להם רצון או זמן להתעסק בזה וזה מובן לגמרי, בהחלט אפשרי לבחון אפשרות של שימוש בשירותי ליווי לגפ”ן בין אם זה לשם ההרשמה והעלאת תוכנית, דרך ההגשה למכרז ועד (ובעיקר!) נושא השיווק ובעניין הזה ניתן להציע שתי אופציות: יעוץ והכוונה בלבד או ליווי מלא.
איזה ליווי עדיף? ייעוץ בלבד או ליווי מלא?
לפני סוג הליווי, אתם צריכים להחליט במה אתם זקוקים לליווי. בהרשמה כספק והעלאת תוכנית? בהגשת התוכנית שלכם למכרז או שאתם יותר חלשים בפן השיווקי וכאן אתם צריכים סיוע. לכל דבר עלות שונה.
שאלה נוספת שצריכה להשאל היא מה אתם מעדיפים: ליווי ברמת הייעוץ שינחה אתכם מה לעשות או ממש מישהו שיעשה הכל במקומכם. גם פה, יש הבדל מהותי בעלות, אם כי חשוב להבין שגם כששוכרים מישהו שיעשה הכל במקומכם, עדיין יהיו דברים שרק אתם יכולים לעשות כמו איסוף מסמכים כדוגמת המלצות, תעודות ועניני בירוקרטיה כמו חתימות מול עורך דין.
איזה ליווי אני יכול להציע לכם כדי לסייע
מהרגע שהקמתי את קהילת ספקי גפ”ן מתייעצים, פנו אלי ח’ברה בקהילה בבקשה שאלווה אותם בתהליך – מהקמת הספק, דרך העלאת התוכניות וההגשה למכרז כשהוא נפתח וגם בנושא השיווק. לכולם אמרתי שהקמתי את הקהילה הזו במטרה שספקים יוכלו ללמוד לגשת לבד, אם זה דרך העזרה ההדדית בקבוצה, דרך הסרטונים שצילמתי לכם ועד המאמרים שנמצאים פה באתר ואני חושב שחשוב ללמוד לעשות את הדברים האלה בעצמכם (בדיוק כפי שציינתי גם במאמר הזה). אבל כיוון שנראה שיש לזה ביקוש גדול (אני מקבל בכל שבוע בין 10-15 פניות), שוכנעתי שיש מקום להציע שירות ליווי אישי לספקים בקהילה.
כאיש שיווק ויוצר תוכן שנושם את עולם השיווק והתוכן למעלה מ20 שנה ואת עולם החינוך כיזם כבר למעלה מ4 שנים, יחד עם המידע שצברתי מהרגע שהתחלתי ללמוד את מערכת גפ”ן, יש לי אפשרות להציע מניפת שירותים שתענה על הצרכים של הספקים בקהילה, החל במה שקשור להרשמה וההגשה לגפ”ן, דרך נושא השיווק וכן יצירת תכנים. כמו כן, אוכל להציע את הידע שלי בבניית אתרים ודפי נחיתה לתוכניות שלכם ואפילו חשיפה ממוקדת לאנשי חינוך בנכסים הדיגיטלים שלי (לערוץ היוטיוב של EZToddler יש בממוצע 1.5M צפיות בחודש וכן בקהילות של EZToddler חברים למעלה מ30K יוניקים).
אז למעשה, ניצבות בפניכם שלוש צורות עבודות מבחינת ליווי:
- שיחות ייעוץ והכוונה: למי מכם שמעונין ללמוד לעשות דברים בעצמו (לפי שעה או חבילת שעות)
- עובדים בשבילכם: כתיבת התכנים, הגשה למאגר, ערעורים וכו’ (אדגיש שאני אישית לא מתעסק בכתיבת תכנים, אלא מפנה לספקים שעוסקים בזה)
- עזרה בכל המסביב: שיווק, ניהול סושיאל ובניית מותג, בניית אתר/דף נחיתה ויצירת תכנים שיווקיים כמו סרטונים, פודקאסט, מאמרים וכו’ (פר שירות)
חשיפה לקהל של אנשי חינוך והורים
לפרטים
החשיפה של ערוץ היוטיוב של EZToddler מגיעה לכ-300,000 יוניקים בחודש המורכבים מאנשי חינוך (והורים) המשתמשים בתכנים באופן יומיומי בבתי הספר והגנים.
כמו כן, בקהילות אנשי החינוך של איזיטודלר חברים כ-30K אנשי חינוך פעילים שמחפשים ומבקשים תכנים לימודיים וזו הזדמנות מצויינת להכיר את העסק שלך לאותם אנשי חינוך והורים ולמצב את עצמך כאוטוריטה בתחומך תוך קידום הנכסים הדיגיטלים שלך!
יצירת תוכן שיווקי לקידום העסק שלך
לפרטים
במידה ואין לך ידע ביצירת תכנים שיווקים או שפשוט אין לך זמן לזה, אני יכול לייצר את התכנים האלה עבורך, בין אם מדובר בסרטון תדמית, סרטונים לימודיים או שורטים ורילז לשיווק ובין אם מדובר בבניית אתר, דף נחיתה או ביצירת פוסטים וקרוסלות עם עיצוב גרפי לאינסטגרם ופייסבוק או אפילו הקלטת פודקאסט ובניית אתר לעסק
אני יכול לעזור לך לקדם את עצמך בעזרת תוכן
ניהול סושיאל ובניית קהילה לעסק שלכם
במידה וזה משהו שמדבר אליכם, אשמח לשוחח ולראות איך אוכל לעזור
דגשים לסיכום
כל דבר שאתם יכולים לעשות לבד, הייתי ממליץ בחום לעשות בעצמכם. נכון זה לוקח זמן ועצבים, אבל כספקים וכעצמאים, יש דברים שכדאי לנו להכיר ולעשות בעצמנו כי לא תמיד יהיה מי שיסייע לנו וטוב לדעת לעשות בעצמנו. מצד שני, אומנם אנחנו אנשים כישרוניים שיודעים לעשות הרבה דברים, אבל יש דברים שאנחנו פשוט לא טובים ולא מבינים בהם או שפשוט גורמים לנו לגירוד בכל הגוף. לאחדים אלה נושאי הבירוקרטיה ולאחרים זה הנושא השיווקי. זה מובן וברור ובמקרים האלה בהחלט שווה לפנות לייעוץ או ליווי שיעזרו לכם להשיג את מבוקשכם.
זהו להפעם. מקווה שהמאמר הזה עשה לכם קצת סדר בדברים, הבנתם את התהליך לקראתו אתם הולכים והכי חשוב – הבנתם האם אתם יכולים (ורוצים) לעשות אותו בעצמכם או שאתם מעדיפים לקחת ליווי שיוריד מכם קצת לחץ ובירוקרטיה. אם אתם עדיין מתלבטים, אתם כמובן מוזמנים לקבוצות הוואטסאפ של הקהילה גם בנושאי התייעצות על גפ”ן וגם בנושאי שיווק תוכניות חינוכיות.
על מחבר המאמר
לירן חסון
לאחר שיש בנק של תכנים לקידום העסק שלכם, בין אם אתם תייצרו אותם או שאייצר אותם בשבילכם, החלק החשוב ביותר בשיווק עסק הוא בניית קהילה סביב העסק תוך כדי בניית מודעות למותג (העסק) על ידי הפצה קבועה של תכנים בעלי ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.
ניהול סושיאל זו מעמסה גדולה עבור בעל עסק שכן הדבר דורש השקעת זמן וכמובן ידע וכאן אני נכנס לתמונה עם בניית אסטרגיית תוכן שיווקי וקהילה לעסק.