תיאטרון חברתי רגשי (מסע תיאטרון רגשי וחברתי)

תוכנית חווייתית להעצמה רגשית וחברתית של ילדים ונוער דרך תרגילי תיאטרון, עם דגש על שייכות, ביטוי עצמי ושיתוף פעולה בקבוצה.

עיקרי התוכנית

המטרה המרכזית של התוכנית היא להעניק לילדים פלטפורמה לביטוי עצמי ולהגביר את תחושת השייכות דרך פעילויות המותאמות לקבוצות. באמצעות עבודה קבוצתית, התלמידים לומדים לתמוך אחד בשני, ליצור קשרים, ולבצע פעולות משותפות המבוססות על אמפתיה ושיתוף פעולה. תוך כדי כך, הם גם מפתחים מיומנויות אישיות להתמודדות עם אתגרים וקשיים יומיומיים.

תת סל מענים:

  • הכלה והשתלבות
  • תחומי אמנויות

שכבת לומדים:

  • כיתה ב'
  • כיתה ג'
  • כיתה ד'
  • כיתה ה'
  • כיתה ו'
  • כיתה ז'
  • כיתה ח'
  • כיתה ט'
  • כיתה י'
  • כיתה י"א
  • כיתה י"ב
  • כיתה י"ג
  • כיתה י"ד
  • חיילים
  • הורים
  • צוותי חינוך
  • מנהלים

פרטים נוספים על התוכנית

קהל היעד:
• תלמידים בכיתות א'-יב': ילדים ובני נוער המעוניינים לבטא את רגשותיהם ולהתמודד עם קשיים דרך כלים חווייתיים כגון: סצנות תיאטרליות, דיאלוגים בין דמויות, תרגילים קבוצתיים, הבעה פיזית ורגשית, משחקי תפקידים ועוד. הפעילות מחזקת את הביטחון העצמי, פיתוח כישורים חברתיים ויכולת פתרון בעיות. התלמידים לומדים לשתף פעולה, להבין את נקודת המבט של אחרים ולתמוך זה בזה, תוך חיזוק תחושת השייכות.
• מורים וצוותים חינוכיים: המשתתפים בתוכנית יזכו בהכשרה מקצועית לפיתוח דרכי הוראה חדשניות תוך כדי חיזוק מיומנויות רגשיות.
• הורים וילדים: הורים יוכלו להשתתף בפעילויות מחזקות ומקרבות עם ילדיהם.
דרכי הפעלה: התוכנית מתבצעות דרך סדרת סדנאות, שמתפרסות על תקופה של בדרך כלל שנה, בכך היא מאפשרת לתלמידים לעבור תהליך משמעותי. קיימת אפשרות למפגשים חד פעמיים עם הורים וילדיהם לצורך חיבור לתהליך הלימודי והרגשי, וכן עם צוות בית הספר לחיזוק הדינמיקה והבנת התהליך מתוך נקודת מבט מקצועית והבניית כלים יצירתיים לפתרון בעיות.
דרכי הוראה:
הוראה באמצעות משחק – למידה דרך משחק במציאות מדומה, עם תיווך המורה לאיזון בין תחרות ושיתוף.
הוראה מבוססת פרויקטים – למידת נושאים ומיומנויות דרך יצירת תוצרים בעלי משמעות לתלמיד.
הוראה שיתופית – התלמידים מבצעים משימות לימודיות וחברתיות בקבוצות, תומכת בהתפתחות קוגניטיבית ורגשית ומביאה להבניית ידע אישי ומשותף.
היקף הפעילות:
הפעילות תימשך כשעה בית ספרית בכל מפגש, וכוללת מספר מפגשים בהתאם לדרישת בית הספר, גודל הקבוצה והיקף הכיתות. מקסימום משתתפים למפגש הינו 25 תלמידים. ההמלצה שלנו היא לקיים סדרת מפגשים המתפרסת על שנה שלמה, שכן התוכנית יעילה יותר כשהיא מתפרסת על פני תהליך מתמשך, זהו מסע של צמיחה והעצמה. הצעת מחיר תישלח בהתאם לפרטי הפעילות ומספר המפגשים.
מעורבות המורה:
המורה המקצועי מהמסגרת החינוכית לא יהיה מעורב ישירות בפעילות עצמה, אלא יפעל מאחורי הקלעים, תוך תמיכה רגשית והדרכה של הילדים והמורים. המורה יהיה בקשר שוטף עם המפעיל, ויסייע בהנחיות מאחורי הקלעים, תוך שמירה על דינמיקה קבוצתית בריאה ומעודדת.

ספק זה עדיין לא הוסיף סרטון

לחצו על התמונה להגדלה ולחצו על החיצים כדי להתרשם מהתמונות בגלריה.

ספק זה עדיין לא שיתף בהמלצות עליו

אסף זגה

רוצה לקבל פרטים נוספים על התוכנית?
זה המקום להשאיר פרטים.

ניווט בעמוד
דילוג לתוכן