יריד ספקי גפ"ן הראשון יוצא לדרך

לקראת שנת הלימודים תשפ”ה, לאחר המון פניות של ספקים, אנו מרימים את הכפפה ועובדים על יריד ספקי גפ”ן שמטרתו היא להפגיש בין ספקים לבעלי עניין: מנהלי בתי ספר, נציגי הרשויות המקומיות, וכן נציגים ממשרד החינוך ואנשי מפתח בתחום, כל זאת במטרה לייצר שיתופי פעולה וקידום החינוך בישראל.

בעקבות קבוצת ‘ספקי גפ”ן מתייעצים‘ והקהילה הענקית והמדהימה שקמה בעקבותיו (אנחנו כבר כ3500 ספקים (יוניקים) בקהילות הוואטסאפ , הרבה בעלי עניין פונים אלי עם המון יוזמות במטרה לקדם אותן בקהילה.

לא מעט מהיוזמות אומנם נשמעות נהדר על הנייר, אבל הן יוזמות פרטיות, לרוב מוטות, שיש רווח אישי ברור וגדול למארגנים על פני מי שייקח בה חלק ולכן אני לא מתכוון לקדם אותן בקבוצה… אבל יש יוזמה אחת שאני בהחלט חושב שהיא חשובה ותייצר מצב של Win-Win (ובמקור היא הועלתה בקבוצת ‘ספקי גפ”ן משווקים‘) והיא הקמת יריד ספקי גפ”ן שמטרתו היא בעצם להפגיש בין ספקים לבעלי עניין – מנהלי בתי ספר, נציגים מהרשויות וממשרד וכן הלאה.

כפי שאתם יודעים, קהילת ספקי גפ”ן מתייעצים קמה מתוך רצון אמיתי ונטול אינטרסים בכדי לעזור לספקים בתחום החינוך לקדם את עצמם ללא תשלום ולכן יריד שכזה הוא רק מהלך טבעי לקידום הנושא ולכן החלטתי לקחת אישית חלק בהקמת היריד במטרה להרים יריד מקצועי, שנועד לקדם ספקים ושיתופי פעולה עם בתי ספר ורשויות, תוך כדי שאני מוודא שזו המטרה העליונה של היריד ולא עשיית רווח על חשבון הספקים, בדיוק כפי שהקהילה התנהלה עד כה.

פרטי יריד ספקי גפ"ן 2024

ראשית, הכוונה שהיא שהיריד הזה יהפוך ליריד שנתי, קבוע, שגם מנהלים וגם ספקים ירצו לקחת בו חלק כל שנה מחדש וייתרמו ממנו בצורה הדדית ולכן הכל נעשה מתוך מחשבה ורצון לקדם את שיתוף הפעולה בין השניים כדי שכולם ייצאו נשכרים במינימום עלויות.
הרצון הוא לקיים את היריד בחודש יושלי והוא יתופעל בצורה מסודרת בעזרת אנשי הפקה והוא יכלול הרצאות ייעודיות לספקים (גם אני אעביר לכם הרצאה בנושא שיווק תוכניות חינוכיות, יצירת תוכן וניהול סושיאל) וכן הרצאות ייעודיות למנהלים, אטרקציות שונות, כמובן שספקים יוכלו להעמיד דוכנים (במחירי עלות בלבד לכיסוי האירוע) או סתם לעשות מינגלינג ולחלק כרטיסי ביקור או ברושורים. לטובת היריד יוקם אתר אינטרנט בו יעלה אינדקס עם עמודים ייעודיים לכל הספקים המשתתפים בכנס (לכל ספק יהיה עמוד נפרד משלו) והמנהלים יוכלו למצוא אתכם בקלות וגם לאחר הכנס וכן מתוכננים עוד לא מעט דברים שאחשוף בהמשך. בכל מקרה, כל הספקים המשתתפים ביריד, יקבלו ליווי אישי והדרכה כדי למקסם את מה שהם יכולים להפיק מהיריד.

נשמע טוב ומתאים לך להשתתף ביריד ספקי גפ”ן השנה? הקליקו על הכפתור להרשמה! המקומות מוגבלים.

אבל לפני כן למען הסר ספק, חשוב לציין, כי ההרשמה בטופס הזה, אינה מהווה התחייבות כלשהי מצד אף ספק לשום דבר, גם לא להשתתף ביריד. מטרת הטופס היא לראות האם יש היענות מצד ספקים, להבין מי הספקים המעונינים להשתתף (ברמת התחומים הלימודיים) ועל הדרך כבר לאסוף את הפרטים של הספקים המעונינים כדי לחסוך את האיסוף בהמשך. כמובן ויחליט ספק לא להשתתף בכנס, לא ייעשה שימוש במידע שהזין.

שאלות ותשובות על יריד ספקי גפ"ן

נתחיל בזה ששיווק צריך לעשות לאורך כל השנה. זכרו את זה!
גם כך את התשובות למרכז קיבלנו בסוף מאי והערעורים יגיעו עד סוף יוני וזו גם כך תקופה של ימים מיוחדים בבתי הספר, כמו כן, ביוני בתי הספר עסוקים במסיבות הסיום ולאחר מכן בגרויות ולכן יולי זו התקופה האולטימטיבית לפני שבתי הספר יוצאים לחופש.

אכן.
הקמת יריד מן הסוג הזה ובכלל כל יריד, דורשת לא מעט עבודה מול גורמים שעולים כסף, בין אם מדובר במקום בו היריד ייערך, ביטוחים, אבטחה, בירוקרטיה וציוד לוגיסטי (כמו כרטיסים, הגברה, דוכנים וכן הלאה) ולכן יריד שכזה לא יכול לקרות ללא גביית תשלום.  

אציין שאנחנו כן פועלים להבאת ספונסרים כדי להקל בהוצאות והקטנת העלויות לספקים וכן יהיו מדרגות תשלום. לדוגמה כרטיס כניסה למתחם יתומכר בצורה שונה מאשר ספק ששוכר דוכן. אעלה מחירון מסודר ופרטים נוספים לאחר שנעבור את שלב ההרשמה ונדע כמה ספקים מעונינים בכל דבר.

בכל מקרה, כפי שציינתי, נתתי ידי ליוזמה הזו משתי סיבות: כי אני חושב שהיא חשובה ויכולה להועיל מאוד לספקים וכן כדי לוודא שמטרת היריד נשמרת והעלויות יהיו כמה שיותר נמוכות ועדיין נקבל יריד יעיל לכולם.

כרגע עדיין אין מחירון מסודר, פרטים מלאים אעדכן בהמשך

כרגע אנחנו בשלב בדיקת ההתכנות. בלי לדעת כמה ספקים מגיעים וכמה מתוכם מעונינים להקים דוכן וכן בלי לדעת מה יהיו העלויות האחרות ביריד, לא נוכל לתת מחירון מסודר. כשזה יקרה, כמובן נעדכן אבל אני כן יכול לשתף בכל מקרה כל ספק יקבל ליווי אישי כדי שעזור לו למקסם את היעילות וה”רווח” שלו מאותו יום וכן כל ספק יקבל גם עמוד ייעודי משלו באתר היריד שמספר על התוכנית שלו ומכיל את פרטי ההתקשרות שלו.

מלבד זאת, כל ספק ששוכר דוכן יקבל מלבד הדוכן נקודת חשמל וכל מה שצריך כדי שיוכל להציג את מרכולתו כראוי. 

בהחלט.
כחלק מהיריד, נאפשר לספקים שיהיו מעונינים בכך להקים במה קטנה (בדומה לדוכן) בה יוכלו לקיים פרזנטציה של המופע כולל הגברה. 

תלוי.
כחלק מהקונספט של היריד, בחרנו כיוונים ספציפים להרצאות שיתקיימו בו בין אם מדובר בהרצאות ייעודיות לספקים והן למנהלים. לכן אם את/ה מרצה באחד מהנושאים האלה, בהחלט נוכל לשוחח על כך בבוא הזמן. הנושאים אותם בחרנו להרצאות ייחשפו בהמשך לאחר שנסגור את עניני הלוגיסטיקה.

על מחבר המאמר

לירן חסון

היזם והיוצר מאחורי מיזם התוכן החינוכי לילדים EZToddler וספקי גפ”ן מתייעצים וכן הבעלים של בית המדיה Digital-ID ליצירת תוכן וייעוץ שיווקי לעסקים בתחום החינוך, הילדים והדיגיטל. יוצר תוכן ואיש שיווק דיגיטלי המגיע מעולמות הפרסום, התוכן וההדרכה ומתמחה ביצירת תכנים שיווקים ולימודיים מסוגים שונים (וידאו ואנימציה, סאונד וקריינות, תכני גרפיקה ותוכן כתוב).
לירן חסון | יזם ויוצר תוכן
ניווט בעמוד
דילוג לתוכן