אישור הזמנות ודיווח על פעילויות גפ”ן

כחלק מההתחייבויות שלנו כספקי גפ”ן והפעילות השוטפת מול מוסדות החינוך, אנו נדרשים לקיים שגרת דיווחים על הפעילות שלנו שכוללת לא מעט בירוקרטיה וירידה לניואנסים (מעצבנים למדי) ואם לא נפעל בהתאם להנחיות אנו אף עלולים לקבל קנסות כבדים. לכן במאמר זה השתדלתי לעבור בצורה הכי מפורטת שאפשר על כל מה שצריך לדעת בנושא הדיווח על הפעילות.

הזמנות, דיווחים ואסמכתאות - תוכן ענינים

איזור ההזמנות

כל הזמנה שמוסד או רשות מעונינים לעשות מכם, ניתן לראות באיזור ההזמנות של הספק במאגר התוכניות והמענים. נדגיש כי ניתן לראות רק הזמנות לתוכניות במסלול הירוק (זאת אומרת תוכניות שזכו במכרז גפ”ן). הזמנות של תוכניות במסלול הכחול אינן קשורות למערכת גפ”ן והן נעשות בצורה פרטית בין הספק למוסד.

כדי לראות את ההזמנות שלכם במערכת נכנס למערכת עם מספר הספק שלכם ולאחר מכן לחצו על הטאבים הבאים:

קישורים והנחיות > מערכת גפ”ן (הזנת מחירון ואזורי פעילות) > הזמנות

 

אישור הזמנות

בעמוד זה תוכלו לראות את ההזמנות בהתאם לשנת הלימודים שנבחרה. אם אתם לא רואים הזמנות ואתם יודעים שהן נעשו, יכול להיות שאתם כרגע על שנת לימודים לא נכונה ובצד שמאל של המסך יש כפתור בו ניתן לבחור את שנת הפעילות.

כדי לאשר את ההזמנה, צריך ללחוץ על כפתור ה”מאושר” בטאב “סטטוס אישורים“. במידה ואתם לא מעונינים לאשר, לחצו על “דחייה” ופרטו את סיבת הדחייה. אם המוסד עשה שינוי בהזמנה שדורש את האישור שלכם, יהיה לכם משולש אזהרה צהוב משמאל לכפתורים.

צילום מסך מתוך הדרכה מקוונת בנושא אסמכתאות ודיווח תקין במערכת גפ"ן | לחצו על התמונה להגדלה

דגשים בנושא בקרה על הדיווחים

כיוון שמשרד החינוך מפעיל מערך בקרה וביקורת על פעילות ספקים במוסדות וכן על התנהלות ספקים בנוגע לדיווחים ואסמכתאות, לפני שנעבור להסבר על צורת הדיווח, נדגיש מספר דברים בנוגע לנושא הדיווח:

  • חובה על הספק לדווח על הפעילות כמה שיותר מוקדם ועד שבוע לפני מועד הפעילות.
  • ברמת הדיווח, יש לספק אפשרות לעדכן על שינויים לא צפויים עד 48 שעות לפני הביצוע באישור בכתב מהמוסד.
  • ביטול או שינוי דיווח קיים של ספק, בטווח של 48 שעות לפני הפעילות באופן חד צדדי ללא אישור בכתב מהמוסד – יחשב כליקוי והספק לא יקבל על הפעילות תשלום אלא אם יוכיח שמדובר בביטול או שינוי מוצדק על ידי שליחת הסבר ואסמכתאות למוסד. במצב זה, המשרד יבדוק כל מקרה לגופו.
  • ספק שלא יערוך דיווחים שוטפים או שיגיש דיווחים שלא על פי ההנחיות, יקבל התראה מהמשרד ובמידה והמצב יימשך, המשרד יוכל להוציא אותו מהמאגר ולהטיל עליו קנסות כספיים על כל דיווח לא תקין:
      • פעם ראשונה – התראה עם דרישה לתיקון הליקויים
      • פעם שניה – קנס של 5000 ש”ח עם דרישה לתיקון הליקויים
      • פעם שלישית – קנס של 10000 ש”ח עבור כל דיווח לא תקין

איך מגישים דיווח על פעילות

כדי לדווח על הפעילות של ההזמנה מסויימת, ראשית וודאו, כי כל הפרטים כמו מקבל השירות, סוג השירות, תיאור השירות, העלות למוסד והתאריך נכונים ואז ליחצו על “להשלמת דיווח מועדי הפעילות” בטאב “דיווח פעילות” בהזמנה הרלוונטית.

במידה וכפתור הדיווח לא עובד, זה סימן שהרשות טרם אישרה לבית הספר את תוכנית העבודה וצריך לחכות שהיא תאושר ורק לאחר מכן הכפתור יהיה לחיץ.

בעמוד הדיווח, יהיו לכם מספר עמודות שאתם נדרשים למלא כמו תאריך, שעות פעילות, שם מפעיל וכן הלאה ואתם נדרשים למלא אותן בהתאם לפעילות העתידית ובהתאמה מדוייק להזמנה של בית הספר.

עמוד הדיווח (צילום מסך מתוך ההדרכה של משרד החינוך) | לחצו על התמונה להגדלה

חיווי על שינוי או ביטול פעילות מצד המוסד

  • במקרה בו מוסד החליט לעשות שינוי כמותי בהזמנה, זה דבר שמחייב את אישורכם (לדוג’: הקטנת כמות שעות פעילות), ואז ליד כפתור הדיווח, יהיה אייקון משולש צהוב ובכפתור יהיה כתוב “לידיעתך: בוצעו שינויים בתוכנית זו המחייבים אישור/דחייה מחדש” ותצטרכו לאשר או לדחות את השינויים. במידה ואתם דוחים את השינויים, מדובר למעשה בביטול ההזמנה.

    שימו לב: במידה ואתם לא מצליחים ללחוץ על הכפתור, אל דאגה, זה באג. כל שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על ctrl (או command במק) וכפתור המינוס במקלדת כמה פעמים וזה יקטין את רזולוציית הדפדפן ואז הכפתורים יישבו במקום שלהם ותוכלו ללחוץ על האישור. כדי להחזיר את גודל המסך לקדמותו לחצו על ctrl (או command במק כאמור) + מקש הספרה 0.

  • במקרה בו מוסד החליט לבטל את הפעילות שלכם, יהיה כתוב “המוסד ביטל את הפעילות” במקום כפתור הדיווח

מתי רשאי מוסד לבטל הזמנה

  • למוסד יש את הזכות לבטל הזמנה עד 21 ימים לפני תאריך קיום התוכנית והוא מחוייב לשלוח הודעת ביטול בכתב לספק.
  • במידה והתוכנית כבר החלה לפעול והיא אינה לשביעות רצונו של המוסד, הוא יכול להפסיק את פעילותה בתוך 30 יום משליחת מכתב הפסקת עבודה לספק.


בשני המקרים המוסד צריך לנמק את ההחלטה שלו ולפרט את הסיבות להפסקת או ביטול הפעילות ובמידה ומוסד לא עמד בתנאים האלה, יכול הספק להתלונן על התנהלות לא תקינה של מוסדות חינוך (כמו ביטול פעילות שלא על פי הכללים שנקבעו, מוסר תשלומים לקוי וכו’) על ידי פנייה למענים באימייל: maanim@education.gov.il או באמצעות פניה טלפונית: 6552* (שלוחה 2)

מתי רשאי מוסד להפחית היקפי פעילות של תוכנית

מוסד ראשי להפחית היקף שעות של תוכנית רק לאחר הסכמת הספק לעבודה במתכונת מוקטנת. במידה והספק לא הסכים לשינוי, התוכנית תפסיק להתקיים לאחר 30 יום.

מתי רשאי הספק להפחית היקפי פעילות או לבטל לגמרי עבודה עם מוסד

כאמור, לספק יש אפשרות לסגור עם המוסד על שינוי או ביטול עד 48 שעות לפני הפעילות בכפוף באישור בכתב מהמוסד.

מה צריך להכיל דיווח על פעילות

דיווח על פעילות במערכת גפ”ן מצד הספק כוללת הגשת חשבונית מס / קבלה או קבלה בלבד כאסמכתא שבנויה מ3 חלקים

פרטי הספק והמוסד

  • שם הספק
  • מספר העסק במס הכנסה
  • מספר התוכנית המדוברת
  • שם המוסד בו התקיימה הפעילות
  • סמל המוסד

פרטי הפעילות

  • תאריך הפעילות
  • תיאור ופירוט הפעילות שהתקיימה (חובה שהם יהיו תואמים לפרטי התוכנית שאושרה במכרז)
  • פירוט כמותי של הפעילות ועלות כל פריט (כולל מע”מ):
    • כמה זמן ארכה הפעילות
    • כמות המשתתפים/מפגשים
    • שכבות הגיל המשתתפות
    • כמות פריטים וכן והלאה

פרטי הפעילות

  • סך העלות (הסכום כולל מע”מ)
  • אופן קבלת התשלום (צ’ק / העברה בנקאית / אשראי לבתי הספר שנמצאים בפיילוט)

שימו לב: לכל המעונין, ניתן להגיש חשבונית עסקה (להבדיל מחשבונית מס או קבלה) לפני קבלת התשלום עם הפירוט עליו דיברנו קודם ולאחר קבלת התשלום הפועל לשלוח חשבונית מס/קבלה תוך ציון מספר המסמך של החשבונית העסקה. במקרה זה, אין צורך לכתוב את הפירוט שוב בחשבונית המס/קבלה אבל צריך לצרף אליה העתק של חשבונית העסקה.

במידה ולא הגשתם חשבונית עסקה אלא ישר הגשתם חשבונית מס/קבלה, צריך לרשום בחשבונית המס/קבלה את כל המידע והפירוט. בכל מקרה, לאחר קבלת התשלום, יש להוציא חשבונית מס או קבלה כנדרש בחוק. (שימו לב: משרד החינוך מבקש שתשלחו אותה מיד עם קבלת התשלום אך בפועל, על פי חוק, יש לכם 14 ימים. לפרטים נוספים בעניין הזה, תוכלו לקרוא את המאמר בנושא הוצאת חשבוניות באתר כל זכות)

 

לסיום, דגשים לעבודה מול המוסדות

  • מבחינת משרד החינוך, בית הספר לא רשאי לתת לכם מקדמה אך אם מדובר בפעילות שוטפת, ניתן לתאם מול המוסד תאריכים קבועים בהם יעברו לכם תשלום בעבור הפעילויות שהתקיימו.
  • רצוי לתאם ציפיות מול המוסד בכל הנוגע ליעדים ומטרות וכן בנוגע לאופן העברת הפעילות (איפה היא תתקיים, כמה תלמידים ישתתפו, ציוד שהמוסד נדרש לארגן לספק לשם קיום הפעילות וכן הלאה.)
  • כאמור, נדגיש שוב שהאסמכתא שאתם נותנים למוסד, צריכה להיות תואמת בדיוק את ההזמנה שהמוסד עשה במערכת

זהו להפעם. מקווה שהמאמר הזה יעזור לכם לצלוח גם את נושא הדיווחים בהצלחה, אבל בינינו, אם הצלחתם לעבור את המכרז, אז נושא הדיווחים קטן עליכם… 🙂 כמובן אם יש לכם שאלה, אתם כמובן מוזמנים לקבוצת הוואטסאפ של הקהילה.

על מחבר המאמר

לירן חסון

היזם והיוצר מאחורי מיזם התוכן החינוכי לילדים EZToddler וספקי גפ”ן מתייעצים וכן הבעלים של בית המדיה Digital-ID ליצירת תוכן וייעוץ שיווקי לעסקים בתחום החינוך, הילדים והדיגיטל. יוצר תוכן ואיש שיווק דיגיטלי המגיע מעולמות הפרסום, התוכן וההדרכה ומתמחה ביצירת תכנים שיווקים ולימודיים מסוגים שונים (וידאו ואנימציה, סאונד וקריינות, תכני גרפיקה ותוכן כתוב).
לירן חסון | יזם ויוצר תוכן
ניווט בעמוד
דילוג לתוכן