צריכים עזרה בהגשה? בואו לקבוצת הוואטסאפ

מעטפ”ת- מערך טפול תומך

תכנית מעטפ"ת פותחה על ידי פרופ' אליעזר יריב, נותנת מענה רחב לתלמידים שנמצאים במצוקה רגשית-חברתית על ידי ליווי המורים עם פסיכולוגית חינוכית מומחית של מעטפ"ת.

פער טיפולי. תלמידים רבים חווים מצוקה רגשית וחברתית שרובם לא מקבלים עזרה
בגלל מחסור באנשי מקצוע. בית ספר הוא לא רק מקום שלומדים בו ולצוות המורים יש
יכולות ורגישות לעזור לילדים. מעטפ”ת )מערך טפול תומך( מציעה מתכונת לשינוי של
מערך בריאות הנפש בבתי הספר תוך מתן עזרה להרבה יותר תלמידים שעד כה לא קיבלו
סיוע למצוקות החברתיות והרגשיות שלהם. במובנים רבים התוכנית שלנו “הופכת את
שכה החריפה )treatment gap( הפירמידה” ומאפשרת לצמצם את תופעת הפער הטיפולי
בישראל ובעולם בשנים האחרונות.

SEL סיוע רגשי חברתי. במעטפ”ת כל מורה לומדת ומתנסה במתן עזרה מבוססת
לתלמידיה. את ההתערבות קצרת המועד הזו היא עורכת בליווי והדרכת פסיכולוגית
חינוכית. ממצאי מחקרינו: למעטפ”ת תועלת רבה בפתרון בעיות רגשיות וחברתיות של
תלמידים בכל הגילאים והמסגרות. התוכנית מרחיבה את הגדרת התפקיד ומשדרגת את
של agency היכולות של המורים בבניית הקשר עם התלמידים. התוכנית מפתחת תחושת
מורים. רכישת כישורים חדשים וההנחיה שהם מקבלים מפסיכולוג חינוכי מאפשרת להם
להשפיע על תחומים חדשים בעולמם של תלמידיהם. כך הם הופכים כתובת לתלמידים
של התלמידים בזכות agency שחשים מצוקה. ההתערבויות מעצימות גם את תחושת ה
הכישורים החדשים שהם רוכשים והתמיכה החמה והמקצועית שהם מקבלים מהמורים.

התוכנית. תוכנית מעטפת מבוססת על ארבעה מפגשי השתלמות שנערכים בחדר
המורים לכל המורים שמשתתפים בתוכנית. מצורף הסילבוס עם הרציונל, הערכים
והתכנים בכל מפגש. בתום המפגש השני הפסיכולוגית עורכת שיחות אישיות עם כל מורה
על התלמיד שהיא בחרה ועל המידע שאספה עליו. בתום המפגש הרביעי הפסיכולוגית
עורכת שיחות אישיות עם כל מורה על תכנון תוכנית ההתערבות.

התוצאות. ההתנסות המשותפת עם המורים בונה יכולות שיעזרו להם לנהל את חייהם
בעתיד. העבודה המשותפת של המורה והפסיכולוג מאפשרים להם להגיע למחוזות
טיפוליים שהם טרם הכירו. בשנים האחרונות נוכחנו לדעת שניתן לעזור לתלמידים בכל
המסגרות, כולל בתי ספר של החינוך המיוחד; וגם לפתור מגוון רחב של בעיות רגשיות
וחברתיות שהיו עד כה מעבר לתחום ההתנסות של מורים וגננות. להרגשתנו יש מעבר
לפינה אין-ספור תחומים נוספים שנוכל לפתח ולקדם. קיבלנו הדים חמים מגננות ומורים
לתרומה בתחושת המסוגלות העצמית שלהם. המורים דיווחו על שיפור ביחסים עם אותם
תלמידים שהתנהגותם הבעייתית גורמת לרוב למורים להתרחק מהם. הכישורים שהמורים
רכשו העצימו את התפקוד ואת האחריות שלהם לרווחת התלמידים. “לא תיארנו שאפשר
לחולל אצל תלמידים שינוי כל כך גדול בתקופה כל כך קצרה”, הם אמרו.

תת סל מענים:

  • למידה רגשית חברתית, אקלים מיטבי, כישורי חיים ומניעת התנהגויות סיכון
  • קידום חוסן ורווחה נפשית של צוותי חינוך
  • מענים רגשיים וטיפוליים

שכבת לומדים:

  • ילדי הגן
  • כיתה א'
  • כיתה ב'
  • כיתה ג'
  • כיתה ד'
  • כיתה ה'
  • כיתה ו'
  • כיתה ז'
  • כיתה ח'
  • כיתה ט'
  • כיתה י'
  • כיתה י"א
  • כיתה י"ב
  • הורים
  • צוותי חינוך
  • מנהלים

ספק זה עדיין לא הוסיף סרטון

ספק זה עדיין לא הוסיף תמונות לגלריה

ספק זה עדיין לא שיתף בהמלצות עליו

דילוג לתוכן