כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים בתחום החינוך

במאמר זה נכיר את תחום בניית האתרים ונבין מה חשוב שיהיה באתר שעוסק בתחום החינוך.

בשנים האחרונות עסקתי לא מעט בבניית אתרים בתחום החינוך החל מאתרים פשוטים, מה שנקרא “כרטיסי ביקור דיגיטלים” שמהווים פלטפורמה סטטית למידע על העסק, דרך אתרי תוכן בדיוק כמו האתר הזה אותו בניתי לטובת איגוד כל המידע בנושא גפ”ן עבור ספקים בקהילת ספקי גפ”ן מתייעצים בוואטסאפ וגם בפייסבוק ועד למערכות מורכבות יותר זו של מערכת סוד שמאגדת המון תכנים לכדי מערכי שיעור מסודרים או ממש אתרי קורסים.

בכל בניית אתר כזה למדתי עוד ועוד דברים שחשוב שיהיו באתר וכן למדתי מה אנשי החינוך מחפשים ואת הידע הזה אשתף איתכם במאמר זה.

דברים שחשוב שיהיו באתר שלכם כספקי גפ”ן

לפני שנדבר על מה צריך להיות באתר, כל אתר, בואו נעבור על הדברים שחשוב שיהיו באתר הספציפי שלכם כספקי גפ”ן וזה דבר מאוד בסיסי וחשוב – רשמו את מספר התוכנית שלכם במקום ברור כדי שהלקוחות לא יצטרכו לחפש אותו וכן הוסיפו קישור המעביר את הצופה ישירות לתוכנית (ולא למאגר התוכניות הכללי).

כמו כן רצוי לשתף בהמלצות של מוסדות איתם אתם כבר עובדים ולתת כמה שיותר מידע פרקטי למנהלים והרכזים שייכנסו לאתר כדי לקבל פרטים.

טיפים לבניית אתרים

לפני שאתחיל במניית הטיפים, אשתף אתכם בקוריוז קטן. התוכן של מאמר זה הוא זה שהביא להקמת קבוצת הוואטסאפ ואחרי בניית אתר זה.  איך זה קרה?  אשמח לספר לכם על כך בקבוצת ספקי גפן מתייעצים בוואטספ  🙂  וכעת, לטיפים:

עיצוב נוח ונעים

  • אל תחפרו ותעמיסו בטקסט
    כתבו ישר ולעניין ועדיף בצורה מעוצבת ונעימה לעין עם פונט קריא, גדול וברור ומילים פשוטות ולא ביטויים מפוצצים.
  • עצבו את האתר בצורה נעימה לעין
    עם סמלונים ותמונות ואם בכל זאת יש לכם הרבה טקסט, אפשר לחלק אותו לטאבים.
  • שמרו על זכויות יוצרים
    לא להשתמש בתמונות מגוגל אלא רק בחינמיות או כאלה שאתם בעלי זכויות היוצרים בהן.
  • ריספונסיביות
    וודאו שהאתר עובד יפה ונעים גם במובייל. למעשה במגזר הלקוחות הפרטיים – רובם גולשים באתר דרך הסלולר
  • הנגישו את האתר
    מלבד זה שזו חובה בחוק (אם כי יש יוצאים מן הכלל אבל חבל להתעסק בזה), הנגשה היא דבר חשוב לבעלי מוגבלויות שמעונינים להשתמש באתר שלכם. הנגשה היא תורה שלמה אבל יש תוספים שעושים זאת בחינם ( כמו זה שנמצא באתר זה)

תכנים מושכים

  • המלצות המלצות המלצות
    חשוב להוסיף טסטמוניאלס – המלצות וביקורות, גם מוסדיים ורשמיים וגם שנשלחו בצורה פרטית בוואטספ, בפייסבוק ובכל צורה אחרת.
  • שיווק ושכנוע
    מלבד המלצות, כתבו מה מבדל אתכם מהקולגות שלכם. למה צריך לבחור דווקא אתכם
  • ציינו מחיר
    מחיר הוא מידע מקובל וחשוב שעוזר לסגור. זו גם דרך מעולה לסנן לקוחות לא רלוונטים
  • השתמשו המון בוידאו
    אנחנו בעידן של חוסר סבלנות ואנשים מעדיפים לראות וידאו מאשר לקרוא. זה חשוב וגם במנועי החיפוש וידאו מקבל עדיפות בתוצאות החיפוש.

שיווק האתר והתכנים שבו

  • שווקו בכל זמן ובכל מקום
    הפיצו את האתר בכל הזדמנות. זה נכון לכל עסק. טלפונית, מיילים, וואטסאפ, קבוצות פייסבוק. הכל הולך. עם הזמן תבינו איפה הקהל העיקרי שלכם נמצא.
  • אופטימיזציה וSEO
    בלי קשר לעניין ההנגשה עליו דיברתי קודם, כדאי מאוד להתאים את האתר למנועי החיפוש כך שיהיה להם קל לקרוא אותו והם יקדמו את האתר בהתאם לזה. זה נקרא SEO. זו תורה שלמה אבל יש המון כלים חינמים שעוזרים לכם לקדם את האתר על ידי קידום מילות מפתח רלוונטיות דרך מאמרים.
  • בנו לעצמכם אוטוריטה.
    פרסמו מאמרים מתוך האתר, ענו על שאלות של אנשים בפורומים וקבוצות ותיהיו חלק מהשיח. זה חשוב כדי לבנות לעצמכם שם שגם יביא אליכם לקוחות.
  • התוכן הוא המלך
    אל תפחדו לפרסם תכנים שלכם בלי תשלום כדי לשווק את עצמכם. אתם לא חייבים לתת את כל התוכן כמובן אבל חלקים מדודים שימשכו את הלקוחות כמובן שכן. לצורך הדוגמה. בEZToddler הפקתי אלפי תכנים במהלך 3 השנים האחרונות והכל ניתן חינם אין כסף וממותג אנונימי הוא צמח ללמעלה מ150,000 משתמשים בכל חודש נכון לחודש מאי (ללא קידום ממומן)

על מחבר המאמר

לירן חסון
היזם והיוצר מאחורי מיזם התוכן החינוכי לילדים EZToddler וספקי גפ”ן מתייעצים וכן הבעלים של בית המדיה Digital-ID ליצירת תוכן וייעוץ שיווקי לעסקים בתחום החינוך, הילדים והדיגיטל.

יוצר תוכן ואיש שיווק דיגיטלי המגיע מעולמות הפרסום, התוכן וההדרכה ומתמחה ביצירת תכנים שיווקים ולימודיים מסוגים שונים (וידאו ואנימציה, סאונד וקריינות, תכני גרפיקה ותוכן כתוב).
EZToddler - הכנה לכיתה א' , לימודי שפה, חשבון, אנגלית, כישורי שפה ומעגל השנה לילדים
ניווט בעמוד
דילוג לתוכן